بارسلون ،خواهر خوانده اصفهان

کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

دومین شهر اسپانیا در شمال شرق این کشور که طبق قرار دادی اط ۲۴ دی ۱۳۷۸خواهر خوانده اصفهان است. مهم ترین بندر اسپانیا  در کرانه مدیترانه و دارای ۱۳ کیلومتر ساحل زیبا ،که مرکز بخش خودگردان کاتونیا ( بخش جدایی خواه اسپانیا ) است .

قدمت این شهر به سده نخست میلادی می رسدو این شهر مثل خیلی از شهر های اسپانیا شاهد لشکر کشی مسلمانان بوده است. و به دلیل سید مروارید در آن زمان محل تاخت و تاز یونانیان بوده است و نام بارسلون را هم یونانیان بر این بندر گذاشته اند. جلگه عظیمی است که با کوههای کالسرولا محدود شده و این خود باعث حاصلخیزی این بندر شده است . دارای آب و هوایی مدیترانه ای است، با زمستان های معتدل و مرطوب و تابستان های گرم و خشک و به همین دلیل گردشگران اروپایی بسیار به این شهر می آیند.

ساحل بارسلون

ساحل بارسلون

رقص نور و آب در میدان اسپانیا بارسلون

بارسلون در سال ۱۹۹۲ میلادی مرکز بازی های المپیک بود و به همین سبب دچار تحول اساسی در معماری و شهرسازی شد. شهری که تا آن روز محل رفت و امد ملوانان و باربران بود تبدیل به شهری شیک و مدرن جهت گردشگران و ورزشگران شد.خیابان رامبلا ، شانزالیزه بارسلوناست و می توان ساعتها در آن قدم زد و خسته نشد.

این خیابان با طول ۱۳۰۰ متر حد فاصل میان مرکز شهر یعنی میدان کاتونیا و میدان کریستف کلمب است .جذابیت اصلی این خیابان نمایشگر ها ی مختلف و تماشگران در قسمت های مختلف خیابان است.غروب روزهای تعطیل خیابان پر است از جکعیت و فروشگاهها و رستوران ها و بارهای مختلف که پذیرای گردشگرانند.

بندر زیبای این شهر با اکواریوم بارسلون جزو زیبایی های خاص این شهر است . کاخ مونتجوی در کنار میدان اسپانیا ، با فواره ای منحصر به فرد که از خیابان های منتهی به میدان با بازی نور و رقص آب چشمان شما را نوازش میدهد را هرگز از دست نخواهید داد.این فواره احتمالا اولین فواره موزیکال همراه با نور  در جهان بوده است  که در جنگهای داخلی اسپانیا تخریب شد اما پس از ۶۰ سال در بازی های المپیک ۱۹۹۲ باز سازی شد.

بارسلون زیباییش را شاید مدیون معمار بزرگ اسپانیایی آنتونی گائودی باشد. کلیسای ساگرادا فامیلیا یکی از زیباترین آثار طراحی شده توسط گائودی در این شهر است. یشتر سطح آن با مجسمه‌های بسیاری که تولد و زندگی مسیح را به تصویر می‌کشند پوشیده شده است، و جهان بارسلونا را با این کلیسا می شناسد. ساخت این کلیسا پس از ۱۳۰ سال هنوز کامل نشده است. وقتی ساخت این کلیسا به پایان برسد مرتفع ترین کلیسای جهان خواهد شد. پارک گویی در بارسلون نیز با زیبایی خاصی  با تاثیر از خط و خطوط گائودی خالی از لطف نیست. بارسلون چندین آسمانخراش دارد که بلندترین آن هتل هنر با ارتفاع ۱۵۴ متر است.

مهم ترین موزه بارسلون ،موزه پیکاسو است که نزدیک به ۳۵۰۰ نقاشی این هنرمند را در خود جای داده است و برای هر گردشگری جذاب است. موزه خوان میرو و موزه دریایی بارسلون نیز خود می تواند جذاب باشد.

این پست به کارتون اومد؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنین

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازها: 1

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *